Historický okruh pro náročné

Okruh stvořený pro každého, kdo chce prozkoumat všechna historická zákoutí našeho královského města.

Okruh stvořený pro milovníky historie

Trasa měří 6,1 km a samotná cesta zabere cca 2 hodiny.

Turistický okruh pro náročné

Naše putování začíná na Mírovém náměstí. Nejprve se vydáme na prohlídku města z ptačí perspektivy – na radniční věž! Prohlídka zabere něco okolo 45-50 minut, počítejte ale s tím, že prohlídky začínají v každou celou hodinu. Není tedy od věci jít si lístky zakoupit ještě než odbije celá, abyste vše stihli včas.

Po absolvování výstupu se vydejte Tyršovou ulicí, která spojuje náměstí a kadaňský hrad. U hradu jste
za dvě minuty a rovnou můžete v celou hodinu navázat tamní prohlídkou. Náš hrad není úplně typický. Nenajdete v něm žádné brnění ani parohy, ale dozvíte se spoustu informací o jeho historii a o historii královského města Kadaň. Hrad má velmi zajímavou a bohatou minulost, neboť na něm pobýval samotný Karel IV. a za vlády Marie Terezie sloužil i jako kasárna. Prohlídka hradu vám zabere přibližně 50 minut.

Následně zamíříte na kadaňský hradební okruh, který leží na levé straně hradu (stojíte-li čelem k hradní bráně). Při průchodu systémem opevnění dorazíte ke Katově uličce, skrz kterou samozřejmě neváhejte projít! Následně se vraťte zpět na hradební okruh a pokračujte stále rovně až k Minoritské baště. Jste milovníky vojenské historie? V tom případě je návštěva Minoritské bašty něco pro vás! Ať už baštu navštívíte, či nikoliv, vydejte se dál na Löschnerovo náměstí a pak směrem z kopce ulicí Na Příkopě, odkud již z povzdálí uvidíte klášter Alžbětinek, ke kterému se můžete přijít podívat blíže. Klášter je bohužel v současné době veřejnosti uzavřený, ale i z venku je co prohlížet.

Od kláštera se vydejte směrem k řece. Určitě se zastavte u barokního kostelíku Povýšení svatého Jana Křtitele a nezapomeňte si udělat fotografii s Barbakanem Žatecké brány! Pohled směrem od kostelíku Povýšení je opravdu malebný. Následně vyrazte podél řeky směrem ke kadaňskému Orloji, nad kterým majestátně stojí kadaňský hrad. Následně se po nábřeží Maxipsa Fíka vydejte směrem ke Kadaňskému stupni (vodní elektrárně).

U vodní elektrárny se vydejte po schodech nahoru a pokračujte kolem klášterní zdi. Ať už zvolíte cestu vlevo, či vpravo, dojdete k hlavní bráně františkánského kláštera. V klášteře máte možnost navštívit jeden ze tří prohlídkových okruhů Městského muzea v Kadani. I v tomto případě jde o komentovanou prohlídku s průvodcem na přibližně 45 minut, která začíná každou celou hodinu od 10:00 do 17:00 (včetně). Určitě neváhejte navštívit klášterní zahrady! Můžete si tam zkrátit čekání na průvodce, nebo si naopak po prohlídce chvilku odpočinout.

V našem putování královským městem Kadaní se následně vydáme na rozhlednu na Svatém Kopečku.  Přejděte silnici, která sousedí s klášterem, a vydejte se po turistickém značení, to vás dovede až k cíli. V případě, že se na rozhlednu necítíte, vydejte se od kláštera směrem do centra po ulici Jana Švermy z kopce dolů. Doporučujeme zvolit cestu parkem kolem Sedmi pádů Kristových (sedm poutních zastavení). Touto cestou se dostanete na nejnovější kadaňské náměstí, jež získalo několik architektonických ocenění – Studentské náměstí navržené jedním ze studentů místní Střední průmyslové školy stavební. Poté projděte Mikulovickou (Svatou) bránou, odkud se po pěší zóně dostanete na náměstí, kde jsme naše putování započali.